سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرد

ویژگی پویا خوب برای تولید پادکست و کتاب صوتی

    نظر


برای تست تلفظ کتاب صوتی ابتدا باید در سایت ها و شرکت های مربوطه ثبت نام کنید سپس صدا را از یک سخنرانی آماده شده در سایت ضبط کرده و برای سایت ارسال کنید

برای آزمون روایت کتاب صوتی چه نکاتی لازم است و چگونه راوی کتاب صوتی گوینده رادیو  شویم؟

یک نظر دهنده در مقاله من از من پرسید که چگونه یک سخنران کتاب صوتی شوم. به من گفتند که استعداد زیادی در صداگذاری و بازیگری دارم و مدتی به این فکر می کردم که آیا باید به عنوان راوی کتاب صوتی شروع به صداگذاری کنم؟ برای تبدیل شدن به یک راوی کتاب صوتی به چه مهارت هایی نیاز دارم یا چگونه می توانم این مهارت ها را بهبود بخشم؟ حتی از من خواستند برای یک کتاب صوتی تست بزنم.

برای بررسی داستان کتاب صوتی، ابتدا باید در یکی از وب سایت ها یا سازمان های مربوطه ثبت نام کنید. سپس پس از تمرین و تکرار بسیار، صدای خود را از روی متن آماده شده درج شده در سایت بخوانید و ضبط کنید و برای سایت یا سازمان مربوطه ارسال کنید.

آمادگی قبل از آزمون سخنرانی کتاب صوتی لازم است

اگر علاقه مند به کار به عنوان سخنران کتاب صوتی هستید و قصد شرکت در آزمون کتاب صوتی را دارید، پاسخ این سوالات که در ادامه این مقاله آمده است به شما کمک می کند تا مشخص کنید آیا برای این نوع کار مناسب هستید یا خیر. این امر مستلزم موارد زیر است:

پیش نیازها

مهارتهای پایه

توانایی های زبانی

شخصیت یا عادات کاری

ملاحظات مالی

آیا به برنامه های پخش علاقه مند هستید؟ اگر پاسخ منفی است، آزمون سخنرانی کتاب صوتی را متوقف کنید و به طور جدی گزینه دیگری را برای آینده شغلی خود در نظر بگیرید.

آیا مرتب به کتاب های صوتی گوش می دهید؟ اگر پاسخ منفی است، قبل از انجام تست روایت کتاب صوتی، به چندین کتاب صوتی دیگر در ژانرهای مختلف گوش دهید تا حداقل حسی نسبت به این هنر داشته باشید. توصیه می‌کنم برای بررسی حرفه‌ای در استاندارد صنعتی، مجله Audiophile مشترک شوید. همچنین به کتاب‌های صوتی برنده جایزه با هدفون گوش دهید.

سوالات متداولی که باید قبل از شرکت در آزمون گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی  از خود بپرسید؟

قبل از شرکت در آزمون خواندن کتاب صوتی، سوالات زیر را از خود بپرسید.

آیا تا به حال به صدای ضبط شده خود گوش داده اید؟ آیا تا به حال متنی را با صدای بلند خوانده اید؟ آیا از خواندن داستان های دیگران لذت می برید؟ آیا آموزش یا تجربه ای در زمینه بازیگری یا گویندگی دارید؟

آیا زبان را دوست دارید؟ زبان محلی شما چیست؟ آیا بیش از یک زبان بلدی؟ اگر چنین است، مهارت های خود را در آنجا چگونه ارزیابی می کنید؟

علاوه بر موارد فوق، چند سوال کلی وجود دارد که می توانید در مورد شخصیت یا عادات کاری خود از خود بپرسید. در زیر به این سوالات اشاره کرده ایم.

آیا از کار مستقل یا همکاری با افراد دیگر برای روایت کتاب های صوتی لذت می برید؟ آیا شما مبتدی هستید و خود را منظم می دانید؟ آیا شما جزئیات گرا هستید؟ آیا مهارت های مدیریت زمان و پروژه دارید؟ آیا کنجکاو هستید و دوست دارید چیزهای جدید یاد بگیرید؟ چگونه با طرد شدن مداوم یا شاید احساس نادیده گرفته شدن کنار بیایید؟

سطح راحتی و توانایی خود در کار با فناوری پیچیده تر از تلفن را چگونه ارزیابی می کنید؟ فکر یادگیری نرم افزار جدید چه احساسی در شما ایجاد می کند؟

مهارت های ارتباطی و خدمات مشتری خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ وقتی نیاز به تحقیق در مورد چیزی دارید چه احساسی دارید؟ آیا می توانید برای مدت طولانی روی کار تمرکز کنید؟ آیا صبور و کمال گرا هستید؟

برخی از سؤالات دیگر که باید قبل از امتحان یک بلندگوی صوتی از خود بپرسید به ملاحظات مالی شما مربوط می شود. این سوالات شامل موارد زیر است.

انتظارات مالی شما چیست؟ آیا تا به حال به عنوان فریلنسر کار کرده اید؟ آیا کار روزانه یا کارهای دیگری دارید که در اوقات فراغت خود انجام می دهید؟ آیا برای راه اندازی و هزینه های جاری کسب و کارتان پول کنار گذاشته اید؟ در مورد شبکه و بازاریابی مداوم خود برای جذب و حفظ مشتریان چه احساسی دارید؟ آیا فضای لازم برای ضبط اختصاصی در خانه خود دارید یا می توانید این فضا را ایجاد کنید؟

پیش نیازها، الزامات و ویژگی های تست تلفظ کتاب صوتی

برای اینکه یک سخنران کتاب صوتی باشید باید تعدادی معیار و الزامات را داشته باشید. و اگر آن معیارها را دارید، بلندگوهای کتاب صوتی را امتحان کنید. ما با بلندگوی برنده جایزه Audie Tavia Gilbert به شما می آموزیم که برای تبدیل شدن به یک بلندگوی حرفه ای کتاب صوتی چه چیزی لازم است.

به طور خلاصه، سخنرانان مشتاق کتاب صوتی باید برای توسعه مهارت های زیر تلاش کنند:

درک جامع انواع مختلف سبک های صحبت کردن

اعتراض

مهارت های سازمانی

مهارت های برقراری ارتباط موثر

حرفه ای شوید.

مهارت های خود مدیریتی

برخی از مهم ترین و کاربردی ترین گفتگوهای کتاب در خانه

اگر کنجکاو هستید، زبان‌ها را دوست دارید و مهارت‌های عملی و کسب‌وکار کوچک دارید، ضبط صدای خانگی می‌تواند بهترین کار برای شما باشد. یک سخنران موفق در کسب و کار کوچک خانگی نه تنها باید مهارت های گفتاری داشته باشد، بلکه باید دارای سرسختی، مهارت های سازمانی، مهارت های ارتباطی، مهارت های فنی و مهارت های خود مدیریتی نیز باشد. شما مسئول ارائه 8، 12 یا 16 ساعت در روز به ناشر یا ضبط کننده صدا هستید و باید با تیم خود هماهنگ کنید تا صدا را به موقع تحویل دهید. این یک مسئولیت خطیر است و برای اجرای آن نیازمند برنامه ریزی استراتژیک است.

در یک کتاب صوتی با داستان خانگی پول وجود دارد، اما به دقت زیادی نیاز دارد. اگر هنگام خواندن متن اشتباه کردید، دوباره آن را با صدای بلند بخوانید. اگر بعد از یک ساعت راحت نیستید، مهارت هایی را که برای بهبود تمرین صحبت کردن خود نیاز دارید، توسعه دهید. تیم بازاریابی رایا پس از قبولی در آزمون گفتاری کتاب صوتی این کار را برای شما انجام می دهد و مهارت های لازم را به شما آموزش می دهد.